Καλλιτεχνικές μαθητικές συναντήσεις 2015

«Στα Μονοπάτια της Τέχνης πάντα ν’ ανταμώνουμε…»

afisa festival webΠαρά τις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε, ίσως και με αφορμή αυτές, πρέπει να επανατοποθετηθούμε απέναντι στα πράγματα με κριτική διάθεση και να επανεκτιμήσουμε την αξία της Τέχνης και τους άρρηκτους δεσμούς της με την Παιδεία που δεν είναι παρά η πνευματική και ψυχική διάπλαση ενός ελεύθερου ανθρώπου.

Το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, επιχειρώντας να προβάλει και να αναδείξει την πολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης, διοργανώνει για ακόμη μία χρονιά τις «Καλλιτεχνικές Μαθητικές Συναντήσεις» με τίτλο: «Στα Μονοπάτια της Τέχνης πάντα ν’ ανταμώνουμε…»

Πρόγραμμα

 

Η παρουσία σας θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα.

Δρ. Ξανθίππη Βασιλειάδου

Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης

Διαβάστε περισσότερα: Καλλιτεχνικές μαθητικές συναντήσεις 2015

Χιούμορ

Χιούμορ:   Η λέξη προέρχεται από την «περί χυμών» θεωρία του Ιπποκράτη. Όταν υπάρχει αρμονική μίξη των χυμών του σώματος, ο άνθρωπος είναι υγιής και με καλή διάθεση.

 

χιούμορweb

Η διανοητική ικανότητα της σύλληψης, της έκφρασης ή της εκτίμησης του κωμικού.

Εκείνη η ποιότητα της φαντασίας που τείνει να προκαλεί το γέλιο μέσω κωμικών εικόνων ή περιγραφών.

 

«Γέλα, καρδιά μου, γέλα
Βρες χρόνο να γελάς
αυτό είναι η μουσική της Ψυχής»

Γιάννης Ρίτσος

Πρόγραμμα

 

Διαβάστε περισσότερα: Χιούμορ

Εκδήλωση στο Κρατικό Ωδείο

Η Τέχνη των Μουσών

Με βλέμμα φωτιά και χάδι πελαγίσιο

Ποιητικό – Μουσικό Αναλόγιο

(6 Απριλίου 2015)

 

afisa web«Είναι λάθος να χωρίζουμε την ποίηση σε κατηγορίες. Η ποίηση είναι απέραντη σαν τη ζωή, ένα διαρκές γίγνεσθαι. Στο χώρο της δεν υπάρχουν όρια, δεν υπάρχουν απαγορεύσεις. Μέσα και πάνω στις λέξεις του ποιητή αποτυπώνονται πολιτιστικές μνήμες αιώνων, αποθησαυρίζεται η παγκόσμια ιστορία. Το ποίημα ξεπηδάει από μιαν ανάγκη ν' αποδοθεί η σιωπή, από μιαν εντολή της ανθρώπινης προϊστορίας, ιστορίας και μεθιστορίας. Μια εντολή που δίνεται στον ποιητή άθελά του κι εκφράζεται μέσα απ' αυτόν» (Γιάννης Ρίτσος, συνέντευξη στο περιοδικό «Η λέξη», τεύχος 182).

 

Πρόγραμμα

Διαβάστε περισσότερα: Εκδήλωση στο Κρατικό Ωδείο

Δίκτυο Θεάτρου

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

στο πλαίσιο του έργου του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης Δευτ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσ/νίκης

Σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε.

και την υποστήριξη του Δήμου Παύλου Μελά

Τίτλος: «Το θέατρο του ‘νέου’ ανθρώπου -Χίλιες +1 όψεις του/της τραγικού/ής ήρωα/ηρωίδας»

 

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟ webΗ αναγκαιότητα της θεατρικής παιδείας σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης έχει αναγνωρισθεί παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό, καθώς και το εντυπωσιακά αυξανόμενο ενδιαφέρον για το θέατρο στο πλαίσιο υλοποίησης πολιτιστικών προγραμμάτων στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης επέβαλαν τη δημιουργία Δικτύου Θεάτρου με βασικό σκοπό τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ‘νέου‘ ανθρώπου που αφορά στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης, του αυτοσεβασμού και της κριτικής σκέψης, την διαβίωση με ποιότητα και αξιοπρέπεια, την εποικοδομητική και ενεργή συμμετοχή στα κοινά.

   Το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης Δετεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει Δίκτυο Σχολείων με βασικό φορέα στήριξης το Κ.Θ.Β.Ε. και θέμα το θέατρο και τους αρχαίους ελληνικούς μύθους που στοχεύει:

α) στην ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των σχολείων

β) την ανάληψη δράσης ,

γ) την κατανόηση του πνευματικού, κοινωνικού και εκπαιδευτικού ρόλου της τέχνης του θεάτρου από εκπαιδευτικούς και μαθητές,

δ) τη δημιουργία μέσα από τη βιωματική μάθηση ενεργών θεατών και πολιτών και ως εκ τούτου δημιουργών πολισμού.

 

Πρόγραμμα

Διαβάστε περισσότερα: Δίκτυο Θεάτρου

Διαγωνισμός Φωτογραφίας

Διαγωνισμός φωτογραφίας και ταινιών μικρού μήκους, με τίτλο: « + Άνθρωποι στην ίδια πόλη κάτω από το ίδιο φως»

(Δεκέμβριος 2015 – Φεβρουάριος 2016)

afisa diagonismou webΗ διάδοση της οπτικοακουστικής εκπαίδευσης είναι το ζητούμενο σε αυτήν τη χώρα, καθώς τα παιδιά αγαπούν να εκφράζονται μέσα από τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο, δύο μέσα που μπορούν να ενισχύσουν την κριτική ικανότητα αλλά και τη δημιουργικότητά τους σε σχέση με την πληθώρα των εικόνων που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Μέσα από την αποκωδικοποίηση αυτών των εικόνων, οξύνουν το προσωπικό τους βλέμμα και γίνονται ενεργοί θεατές και πολίτες.

Η φωτογραφία πρωτίστως περιγράφει και ορίζεται από τη μη διάρκεια και την ακινησία, ενώ ο κινηματογράφος αφηγείται και ορίζεται από τη διάρκεια και την κίνηση.

Η φωτογραφία καταγράφει το φως, λέξεις (ή αντικείμενα) που αναγνωρίζονται και αποκτούν αμέτρητες προεκτάσεις. Ο κινηματογράφος κινείται σε ένα περιβάλλον αληθοφανές, όπου λέξεις και εικόνες παίρνουν τη συγκεκριμένη σημασία που τους δίνουν οι υπόλοιπες λέξεις και εικόνες.

Στόχος του φετινού Διαγωνισμού φωτογραφίας και ταινιών μικρού μήκους, με τίτλο:

« + Άνθρωποι στην ίδια πόλη κάτω από το ίδιο φως », είναι...

Διαβάστε περισσότερα: Διαγωνισμός Φωτογραφίας 

Σεμινάριο Θεάτρου

Θεάτρου Βήματα στη Σκηνή ( σκηνογραφία- ενδυματολογία)

προσχwebΗ σκηνογραφία που αποτελεί μια δημιουργική σύνθεση της Αρχιτεκτονικής με την Ιστορία της Τέχνης, του Θεάτρου, του Επίπλου και του Ενδύματος έχει ιδιαίτερη σημασία στη συμβολική αναπαράσταση του δραματικού χώρου επί σκηνής.

     Το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει θεατρικό σεμινάριο με τίτλο: «Θεάτρου Βήματα στη Σκηνή(σκηνογραφία- ενδυματολογία» στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης, την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015, ώρες 14:30-18:00.          

Εργαστήρια Μουσείων

«Ετερότητα και Εταιρότητα»

Εκπαιδευτικά Προγράμματα – Εργαστήρια Μουσείων

Το σύγχρονο μουσείο πρέπει να επινοήσει νέους τρόπους προσέγγισης του κοινού του μέσα από τη δημιουργία μιας καινοτόμας μουσειακής πρακτικής. Στο σύγχρονο «Κοινωνικό Σχολείο» βασικά στοιχεία θεωρούνται η διαθεματικότητα, η διεπιστημονικότητα, η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τα ενδιαφέροντα του παιδιού και την πραγματικότητα, η ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών.

   Στοχεύοντας λοιπόν στην ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ σχολείου και μουσείου και μετά από την εξαιρετικά επιτυχή συνεργασία στο πλαίσιο της περσινού πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Οπτικοί Διάλογοι με τα αντικείμενα και τα έργα τέχνης στα μουσεία», το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης απηύθυνε και πάλι πρόσκληση συνεργασίας σε επτά μουσεία της Θεσ/νίκης (Αρχαιολογικό Μουσείο, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Κινηματογράφου και Μουσείο Φωτογραφίας) για την πραγματοποίηση εργαστηρίων με βασικό θεματικό άξονα την Αναζήτηση Ταυτότητας και την Αποδοχή της Ετερότητας και τίτλο: « Ετερότητα και Εταιρότητα ».

Διαβάστε περισσότερα: Εργαστήρια Μουσείων

logotypo