Ημερίδα Κινηματογράφου

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ

  1. afisaweb« Η αναπαράσταση μιας ‘κινούμενης κοινωνικής πραγματικότητας μέσα από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης».

Δελιδάκη Ειρήνη, ΜΑ Αρχαιολογίας, Μουσειοπαιδαγωγός.

Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μέσα από ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα στοχεύει να κινητοποιήσει τις αισθήσεις και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Η στενότερη, ωστόσο, επαφή με τον εκπαιδευτικό και τις ανάγκες του οδήγησαν τελευταία, σε νέες εξειδικευμένες δράσεις προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της σχολικής ύλης. Στο πλαίσιο αυτό, μια επίσκεψη στο μουσείο κινηματογράφου γίνεται αφορμή για αναζήτηση, προβληματισμό, συζήτηση αλλά και αμφισβήτηση.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Ειρήνη Δελιδάκη σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 2008 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στον κλάδο της Αρχαιολογίας. Έχει εργαστεί ως επιβλέπουσα σε αρχαιολογικές ανασκαφές. Το 2004 -2005 συμμετείχε στην ομάδα δημιουργίας, οργάνωσης και διδασκαλίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:

Πρόγραμμα Ημερίδας

Ολυμπιακοί Αγώνες: Τότε και Σήμερα, Θέατρο Σκιών από όλο τον κόσμο Υπό την επίβλεψη του «Παιδικού Μουσείου Αθηνών». Το Ιούνιο 2007 οργάνωσε και παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πολιτισμός στην πόλη» (ξενάγηση εν πλω στην πόλη της Θεσσαλονίκης) σε συνεργασία με το Μουσείο Κινηματογράφου υπό την αιγίδα του Υπουργείου πολιτισμού. Από το Μάρτιο του 2010 συμμετέχει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων της μόνιμης συλλογής του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.  

 

  1. 2.«Σχολιάζοντας το μοντάζ»

   Φώτης Συμεωνίδης, ΜΑ Φιλόλογος με σπουδές στον κινηματογράφο

Το μοντάζ, αυτό το κατεξοχήν υφολογικό χαρακτηριστικό του κινηματογράφου, είναι στοιχείο που συμπυκνώνει τη θεωρία, την αισθητική, και, τελικά, την ιδεολογία και την κοσμοθεωρία όχι μόνον του κατασκευαστή αλλά και της εποχής του. Η ανακοίνωσή μου με τίτλο «Σχολιάζοντας το μοντάζ» περιλαμβάνει τρία ισομερή δωδεκάλεπτα: α) Ένα μοκρό μάθημα μοντάζ σε θεωρητική και εφαρμοσμένη βάση, β) μια προβολή μονταρισμένου από εμένα υλικού για ένα επικείμενο ντοκιμαντέρ και γ) έναν ανοιχτό διάλογο πάνω στο μοντάζ των αποσπασμάτων που θα προβληθούν.

   ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Εργάζεται από το 1990 ως Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (ΑΠΘ, 1997). Διαθέτει επιμόρφωση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2000). Άσκησε τα καθήκοντα του Συμβούλου ΣΕΠ στο ΓΡΑΣΕΠ του 1ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού (2000 – 2011). Το 2010 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ. Έχει ανακοινώσει κείμενα σε Ημερίδες και διαθέτει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά σχετικά με τη Λογοτεχνία, τον ΣΕΠ και τον Κινηματογράφο. Έχει λάβει μέρος σε αρκετά φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και έχει οργανώσει μαθητικές κινηματογραφικές ομάδες. Από τον Οκτώβρη του 2012 συντονίζει Λέσχη Προβολών Ντοκιμαντέρ με την επωνυμία Doc Cine Club.

  1. «Μοντάζ - Αφήγηση».

Χρύσα Τζελέπη, Σκηνοθέτης και Άκης Κερσανίδης, Σκηνοθέτης

Η δημιουργία μιας ταινίας έχει ως πρωταρχικό στόχο τη δημιουργία μιας αφήγησης μέσα από τη χρήση της γλώσσας του κινηματογράφου. Το μοντάζ ως εργαλείο σύνθεσης των επιμέρους στοιχείων (εικόνων, ήχων) με στόχο την αποτύπωση και ολοκλήρωση της σεναριακής ιδέας, αποτελεί στοιχείο που επηρεάζει αποφασιστικά το σκηνοθετικό ύφος καθώς και το είδος της αφήγησης.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

   H Xρύσα Τζελέπη από το 1993 δραστηριοποιείται στο χώρο της δημιουργικής φωτογραφίας με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2004 εργάζεται ως σκηνοθέτις και παραγωγός, στο χώρο του δημιουργικού ντοκιμαντέρ και του πειραματικού βίντεο.ενώ παράλληλα ασχολείται με την κινηματογραφική εκπαίδευση και με την οργάνωση του Φεστιβάλ Πειραματικού Κινηματογράφου «Παράξενη Οθόνη».

Επιλεκτική Φιλμογραφία

2003 Its a Sad Story (μμ) - 2004 Γαλάζιο (μμ) - 2007 Ο κόσμος που ταξιδεύει

2010 Οργισμένος Δεκέμβρης (συν-σκηνοθεσία) - 2011 Dark and Shadows (μμ)

2012 25ος Μεσημβρινός - 2013 Το χρονικό μιας καταστροφής (συν-σκηνοθεσία)

   Ο Άκης Κερσανίδης γεννήθηκε το 1963 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε κινηματογράφο στη Σχολή Χατζίκου στην Αθήνα. Από το 1989 εργάστηκε ως παραγωγός, διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, διαφημιστικά σποτ και ντοκιμαντέρ. Από το 1994 έως σήμερα εργάζεται ως σκηνοθέτης στο χώρο του δημιουργικού ντοκιμαντέρ και του πειραματικού βίντεο. Έχει επίσης σκηνοθετήσει παραστάσεις μικτών μέσων με μουσική, χορό, ζωγραφική, κινηματογράφο και βίντεο, ενώ έχει σκηνοθετήσει και κάποιες θεατρικές παραστάσεις.

Επιλεκτική Φιλμογραφία

1998 Το πέρασμα του Τορωναίου (μμ) - 2000 Το δάσος των αρπακτικών (μμ)

2001 Βalkan Gate (μμ) - 2002 Οι κυνηγοί του Piper Methysticum (μμ) - 2003 Το στίγμα (μμ) // Ο ξένος (μμ)   - 2010 Οργισμένος Δεκέμβρης (συν-σκηνοθεσία)

2013 Το χρονικό μιας καταστροφής (συν-σκηνοθεσία)

  1. «Εσωτερικό και εξωτερικό μοντάζ»

Γιώργος Αγγελούδης, Σκηνοθέτης - Μοντέρ

Πώς το μοντάζ συνεπικουρεί στη σκηνοθεσία, την ενισχύει ή και την υποβιβάζει και από την άλλη πλευρά πώς η σκηνοθεσία αναδεικνύει και αναδεικνύεται μέσω του μοντάζ ή καταστρέφονται και τα δύο αυτά άκρα αλλά και μέσα του κινηματογράφου.    

   ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Γιώργος Αγγελούδης είναι απόφοιτος του τμήματος Φωτογραφίας-Τηλεόρασης της σχολής ‘Δημητρέλη’ και του τμήματος Παραγωγής-Σκηνοθεσίας της σχολής Κινηματογράφου-Τηλεόρασης ‘Παράλλαξη’. Από το 2006, είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, ενώ από το 201, διδάσκει το Μάθημα Κινηματογράφου στην Ανώτερη Δραματική Σχολή ‘Ροντίδη’.

Επιλεκτική Φιλμογραφία

1995 Η γυναίκα που αγάπησε ο Vincent 1998 Το όνειρο του τρελού πιθήκου (17΄) 2002 Love is not an easy thing (90΄)2005 Οι άγνωστοι φίλοι μου (57΄) 2009 Η Ελπίδα (27΄) 2010 The White of the Eye (7΄) - 2013 The Fear (10΄:40΄΄).

Συμμετοχή σε Φεστιβάλ

1999 Το όνειρο του τρελού πιθήκου (Ειδικό βραβείο της επιτροπής στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου), 2008 Love is not an easy thing (1o Φεστιβάλ Θερμαϊκού – Ειδικό Βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία), 2012 Φρυκτωρία (London Greek Festival – Διαγωνιστικό), 2014 The Fear (3rd Annual Greek Film Fest Chicago – Διαγωνιστικό).

logotypo