H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΊΩΜΑ

Το νέο πολύνεκρο και με δεκάδες τραυματίες δυστύχημα στην Εγνατία οδό θέτει επιτακτικά ξανά το πρόβλημα της ασφαλούς μετακίνησης σε όλες του τις διαστάσεις Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece θεωρούν ως ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα τις ανθρώπινες απώλειες από τα τροχαία δυστυχήματα.

Οι ΦτΦ/NFGR έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους το 2014: «H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ»

 

2

 

 

Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece θεωρούν ως ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα τις ανθρώπινες απώλειες από τα τροχαία δυστυχήματα.
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) 16 – 22 Σεπτεμβρίου

ΘΕΣΕΙΣ των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece:«H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ»

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) 16 – 22 Σεπτεμβρίου, θεσμοθετήθηκε από την Ε.E. το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας». Όμως όσο και αν είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις, το δικαίωμα αυτό δεν εξασφαλίζεται με διακηρύξεις, ούτε με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), ούτε και με την «αξιοποίηση» της Ε.Ε.Κ. για εμπορική προώθηση του ποδηλάτου, χωρίς αναφορές στις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στους πεζούς, ΑμεΑ, ποδηλάτες.

Για μας η «βιώσιμη κινητικότητα» ξεκινάει από το «Σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο» (Ivan Illich, 1967), την «Κοινωνική Ιδεολογία του αυτοκινήτου» (Andre Gorz, 1973), το «Αυτοκίνητα και πόλεις» (Paul M. Sweezy, 1973) και συνεχίζεται με έρευνες, επεξεργασίες, νέες προτάσεις και δράσεις για τη δωρεάν μετακίνηση, τη μείωση των τροχαίων συμβάντων, το θόρυβο, το δημόσιο χώρο κ.λπ.

Πιστεύουμε ότι η Ε.Ε.Κ στην Ελλάδα χάνει τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά, περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε εμπορικά φεστιβάλ για το ποδήλατο, αφήνει έξω από τη συζήτηση τον «Ευρωπαϊκό Χάρτη των Δικαιωμάτων του πεζού» (1998), αγνοεί τις πρόσφατες εκθέσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τα τροχαία δυστυχήματα (2013) κ.λπ.Για τη βιώσιμη κινητικότητα αναπτύσσονται στη χώρα μας δράσεις, που αν και μικρής κλίμακας, ταράσσουν τα λιμνάζοντα ύδατα. Χωρίς να υποτιμούμε καμία συλλογικότητα υπογραμμίζουμε την παρέμβαση των ποδηλατών στις Αυτοδιοικητικές εκλογές (2014) με συνθήματα α) Προώθηση του ποδηλάτου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς β) περιορισμός του Ι.Χ., το ερωτηματολόγιο της οργάνωσης ΠΕΖΗ, τις παρεμβάσεις του σωματείου SOS ΤροχαίαΕγκλήματα για τη μείωση των τροχαίων συμβάντων και τη στήριξη των οικογενειών με θύματα, τις αυτοσχέδιες κλήσεις για παράνομη στάθμευση «Είσαι γάιδαρος» κ.λπ.